.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موي‌تاي‌كاران گيلان ، بهترين‌ها در جهان

سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي گفت: موي‌تاي‌كاران گيلان بهترين ورزشكاران اين رشته در جهان هستند.

علي مهين‌ترابي اظهار داشت: چهار نفر از بازيكنان تيم ملي موي‌تاي كشور را بازيكنان گيلاني تشكيل مي‌دهند.

وي با اشاره به استعداد گيلان در زمينه ورزش رزمي موي‌تاي افزود: گيلان داراي موي‌تاي‌كاران با استعداد در آسيا و جهان است و اين رشته رشد خوبي دارد.
مهين‌ترابي در تعريف اين رشته رزمي خاطرنشان كرد: موي‌تاي يك هنر دفاع شخصي سنتي بوده و اين هنر رزمي با بوكس متفاوت است، زيرا در مبارزه پاها، آرنج‌ها، زانوان و همچنين ضربات مشت به يك اندازه به كار مي‌روند.
به گفته وي ورزشكاران موي‌تاي‌كار گيلان از قهرمانان جهان و آسيا هستند و تيم ملي ايران جزو چند تيم مطرح دنيا محسوب مي‌شود.
سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي از برگزاري اردوي تيم ملي اين رشته رزمي در آينده نزديك براي حضور در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني در تهران خبر داد.

وي با بيان اينكه موتاي ايران در قاره آسيا از توانايي‌هاي بالايي برخوردار است، افزود: در مسابقات آينده مدال‌هاي خوبي را براي ورزش ايران به ارمغان مي‌آوريم.
مهين‌ترابي درباره رقباي اصلي ايران گفت: ازبكستان و تايلند رقيبان اصلي ما در قاره آسيا هستند كه با توانايي مربيان و ورزشكاران آنها را پشت سر خواهيم گذاشت.

سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي از كشورهاي روسيه، استراليا، قزاقستان، اوكراين، هلند، ازبكستان و تايلند به عنوان تيم‌هاي قدرتمند جهان ياد كرد و افزود: اين بدان معنا نيست كه نتوانيم آنها را شكست دهيم.
وي ادامه داد: موي‌تاي را مي‌توان يك هنر رزمي آزاد به شمار آورد و در يك رقابت تاي بوكسينگ، پنج راند سه دقيقه‌اي وجود دارد كه بين هر كدام از آنها دو دقيقه استراحت گذاشته مي‌شود.

به گفته مهين‌ترابي موي‌تاي در سال 1650 ميلادي متولد شد و رشته مفرح و رزمي بسيار سنگيني است كه علاوه بر قدرت بدني نيازمند هنر شخصي نيز هست.
سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي گفت: در ابتدا قوانين ويژه‌اي براي مبارزه وجود نداشت و رزمي‌كاران وزن‌كشي نمي‌شدند، ضمن اينكه راندي در كار نبود و بوكسورها پابرهنه مبارزه كرده و مشت‌ها و بازوان خود را با طناب پوشانده و به طرز بسيار وحشيانه‌اي به همديگر حمله مي‌كردند.
وي اضافه كرد: در 50 سال اخير موي‌تاي شهرت بيشتري پيدا كرد و دستكش‌هاي ويژه، وزن‌كشي و راندهاي سه دقيقه‌اي در اين مسابقات لحاظ مي‌شود.
مهين‌ترابي تصريح كرد: به دليل طبيعت خشن و تكنيك‌هاي زيباي موي‌تاي، مبارزان اين هنر رزمي از احترام بيشتري بين طرفداران رشته‌هاي رزمي برخوردار هستند.

سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي با اشاره به اينكه موي‌تاي در قرن اخير مورد توجه نقاط مختلف جهان قرار گرفته است، اظهار داشت: در نقاط مختلف جهان به‌ويژه كشورهاي اروپايي مسابقه‌هاي آن برگزار مي‌شود.
وي گفت: موي‌تاي در بازي‌هاي آسيايي و جهاني جايگاه ويژه‌اي بين رزمي‌كاران و مخاطبان جوان اين ورزش و هنر رزمي دارد.

مهين‌ترابي موي‌تاي را ورزش رزمي و سنتي كشور تايلند دانست و تصريح كرد: اين رشته ورزشي به طور ويژه به مردم تايلند تعلق دارد و قدمت آن با تاريخچه‌ مردم اين كشور آميخته است.
سرمربي تيم ملي ورزش رزمي موي‌تاي ريشه‌ اين ورزش را در زمان‌هاي بسيار قديم خواند و خاطرنشان كرد: اين ورزش به زماني كه مبارزات انسان‌ها بدوي و ابتدايي بود و مجبور بودند براي زنده ‌ماندن و حفظ خانواده و طايفه با هم بجنگند، مي‌رسد و اين آغاز داستاني است كه چگونه انسان‌ها استفاده از ضربات پا، زانو، مشت و آرنج‌ها را در مبارزه به‌كار مي‌گرفتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.